Sledujete návštevnosť vašej stránky pravidelne?

V prípade ak áno a nezostávate len pri analýze základného prehľadu (rozumej – nikam sa v Google Analytics neprekliknete), zrejme vám neunikli dva „významné zdroje návštevnosti“.

V štatistikách sa kde tu objaví výraz „not set“ alebo „not provided“.

Prečo naše drahocenné dáta obsahujú tieto dve mätúce označenia?

 

Not provided

Je dôsledkom organického vyhľadávania cez zabezpečené pripojenie.

To znamená, že ak sa na vašu stránku preklikne používateľ, ktorý je prihlásený do svojho Google účtu (gmail, youtube, google+, kalendár...), kľúčové slovo cez ktoré sa k vám dostal sa zobrazí ako not provided.

V záujme vyššej bezpečnosti top vyhľadávač už niekoľko rokov využíva pre svoje kontá zabezpečené SSL pripojenie. To znamená, že adresa prehliadača začína písmenami https://, miesto klasického http:.

To že sa vám do Analyticsu nedostanú konkrétne hľadané frázy je v záujme ochrany súkromia používateľov.

Výnimkou sú frázy použité pri platenej PPC reklame. Ak sa k vám rovnaký návštevník dostane pomocou reklamy v Adwords, použité kľúčové slovo sa vám zobrazí. Google tak nepriamo stanovil cenu za súkromie.

Táto zmena nepotešila najmä marketérov a SEO špecialistov, ktorí prišli o významnú, často až kritickú časť dát. Do popredia musela prejsť nepriama analýza vstupných stránok a iných dát.

 

Not set

Zobrazuje sa pri návštevnosti, ktorá neprišla cez kľúčové slovo. To znamená pri priamej návštevnosti, návštevách z odkazujúcich stránok a podobne. Nakoľko tieto neobsahujú niektoré parametre, ktoré má návštevnosť z vyhľadávania.

Situácia je teda o niečo zložitejšia.

Je to zastupujúci symbol, ak sa nezískajú žiadne informácie o vybranej dimenzii (práve zobrazenej položke v štatistikách).

Ak napríklad pri vstupných stránkach v zozname uvidíte hodnotu not set znamená to, že šlo o návštevu ktorá nezahŕňa zobrazenie stránky, no mohla spustiť iný typ prístupu, ako je udalosť a podobne.

Pri zobrazení kľúčových slov o hodnote not set neuvažujte ako o skutočnom parametri, ktorý by mal zastupovať akési neznáme skryté kľúčové slová, nakoľko to nie je pravda.

 

 

V oboch prípadoch bude potrebné potrápiť svoje mozgové závity a pokúsiť sa vypátrať relevantné dáta v iných štatistikách, ktoré Analytics vo svojej výbave rozhodne má.