Každý z nás je osobnosť, každý z nás je jedinečný.

Nikto by sa asi nechcel podobať na svojho suseda, však?

Jedine tak prípade, ak by chcel, aby si ho s ním zamenila milá pani susedka...

Nikto ale isto nechce, aby si jeho web zamieňali s webom susedného konkurenta. O vyhotovení stránky s rovnakým dizajnom by ste ani neuvažovali.

Prečo ale z našich webov robíme nezaujímavé a tuctové klony po obsahovej stránke? A navyše čakáme, že niekoho zaujmú?

 

Rozmnožovanie stránok bez copywritingu

Situáciu na poli internetu by sme kľudne mohli prirovnať k novému živočíšnemu druhu. V posledných rokoch sa rýchlo množí a množí. Nie však tak ako ľudia, či zvieratá v prírode. Zväčša to prebieha inak. A nesprávne.

Nový človek je kombinácia. Kombinácia dvoch rôznych genetických informácií, ktoré sa spolu previazali tak, aby vytvorili čosi lepšie, životaschopnejšie.

Pri vzniku nových stránok ide naproti tomu často o spôsob množenia, ktorý by sme pri svojich deťoch nikdy nechceli. Vo veľa prípadoch vznikajú len podradné kópie. Akési nevydarené klony.

Nemajú ani štipku dobrých vlastností zo svojich rodičov. Ich životaschopnosť je následne mizivá a neobstoja v silnej konkurencii unikátnych jedincov.

Že ste ešte nevideli dve na vlas rovnaké web stránky? To ste ani nemuseli, no aj tak ste na nejaký klon už narazili. Je ich totiž hromada! Možno viac ako skutočných unikátov.

„Kto by už len kopíroval niekoho webstránku?“, myslíte si. Nehovorím ale o kopírovaní celého webu. Hovorím predovšetkým o neochote tvorby nových textov. Copywriting totiž využíva na svojich stránkach len nemnoho ľudí.

 

Pri dnešnom rozmachu rôznych CMS systémov je v poriadku, že narazíte na vzhľadovo podobný web. Ľudia si pomaly zvykajú na to, že kúpiť hotový template a ten prispôsobiť svojim potrebám je dobré riešenie. Navyše časovo a cenovo prijateľnejšie.

Ak ste dostatočne trpezlivý a učenlivý, viete si po jeho kúpe zostaviť jednoduchý web aj sami.

Čomu ale zatiaľ mnohí nerozumejú je, že okopírovať texty niekoho webstránky, je cesta ako zaručene neuspieť. Inšpirovať sa je jedna vec, ktorá vám môže ušetriť hodiny bezradnosti pri vymýšľaní obsahu pre váš web. Preberať ale celé podstránky textu sa vám nevyplatí hneď z viacerých dôvodov. Aké sú to dôvody?

 

Prečo vám neoriginálne texty spôsobia viac vrások ako úsmevov

 

Duplicity z pohľadu vyhľadávačov

Dôležitá vec o ktorej by mal každý vedieť je, že „veľký brat vás vidí“. Možno si myslíte, že texty, ktoré ste od niekoho prevzali si nikto nevšimne. Že na zdrojovú stránku vaši návštevníci tak ľahko nenarazia, a tak to nikoho nebude trápiť (čo je tiež omyl). Vedzte ale, že google o vás vie.

Čo sa deje, ak google nájde duplicitný obsah? Presne to čo očakávate. Snaží sa jeden z nich uprednostniť, aby neponúkal svojim používateľom rovnaké výsledky vo vyhľadávaní. Nejde teda o to, že by vám chcel uškodiť a bral vás ako spamerov. Skôr ide o to, že chce ponúkať stále kvalitné služby. A duplicitný obsah do jeho portfólia nepatrí.

Ak by sme šli do extrému, povedzme, že ste na web umiestnili celkom totožnú webstránku. Presná kópia celého kódu. Najpravdepodobnejšie bude, že danú kópiu vo vyhľadávaní nikdy nenájdete.

A čo sa deje, ak sa objaví veľmi podobný web (s rovnakým textom)? Reakcia je síce miernejšia, no v zásade veľmi podobná. Oproti originálu ste zreteľne znevýhodnený. O čo totožnejšia kópia, o to viac. Copywriting je preto super riešenie aj z pohľadu vyhľadávania.

 

Kredit u návštevníkov

Druhou stránkou veci je mylná predstava, že návštevník na originál nenarazí.

Z predošlého bodu vám už musí byť jasné, že to tak pravdepodobne nebude. Nakoľko originál dosiahne lepšie pozície vo vyhľadávaní, je veľmi vysoká šanca, že naň narazí takmer určite (a skôr ako na ten váš)!

Ani vy nenakupujete na prvom webe na ktorý natrafíte, ale si ich prebehnete viac.

 

Načo si vyrábať nepriateľov?

Ďalšia vec je pohľad majiteľa okopírovaného webu na vás. Z času na čas, si mnohí svoju konkurenciu prebehnú. A stretol som sa s prípadmi, keď klienti na podobné pokusy narazili.

A potešení veru neboli, to vám poviem! Tu zostáva len, zachovať si pozitívny pohľad. Veď ak sa vás niekto niečo snaží napodobniť, znamená to, že je vaša práca spravená dobre.

Niekto zájde aj to takého extrému, že si vás ako tvorcu webu vyhľadá a snaží sa vás presvedčiť o tom, že sa s majiteľom stránky dohodol a že mu môžete poskytnúť jeho kópiu. K tomu dodám len ... :).

 

 

Písať vlastné texty, kde vložíte niečo zo seba, prípadne využiť služby copywritera, je preto rozumné riešenie. Buďte originálny a vytŕčajte z davu. A web vám bude prinášať také výsledky, aké by ste si želali.

O ďalších výhodách tvorby textov, tvorby originálnych a copywriterských textov, hovorím aj vo svojom ebooku 5 najväčších chýb ktoré bránia webstránkam v úspechu . Ak sa chcete dozvedieť viac o tom, kam môžete svoj web s ich pomocou posunúť, určite sa do neho začítajte.

Ak hľadáte služby copywritera, prejdite na túto stránku.