Na 21.4.2015 ohlásil najväčší vyhľadávač začiatok ďalších veľkých zmien.

Väčších, ako obávané updaty, ktoré každý pozná pod názvami panda či penguin.

Google ohlásil, že začína s uprednostňovaním stránok s responzívnym dizajnom!

O čo ide a čo sa vlastne zmení?

 

Éra mobilného internetu

Ešte pred pár rokmi ste sa otázkou webových stránok prispôsobených pre mobily museli zaoberať len v prípade ak ste detailista a fajnšmeker, alebo ste mali priveľký rozpočet a nevedeli čo s ním.

Počet používateľov mobilného internetu bol minimálny. Pre lokálne a menšie firmy nemalo veľký význam sa touto otázkou zaoberať, ak počet týchto používateľov nebol aspoň 15 - 20 %.

Na aké čísla sme sa dostali dnes?

V globále už nieje problém dosiahnuť na hodnoty okolo 50 %. A tu končí sranda!

Na Slovensku využíva (aj) mobilné pripojenie už okolo 50 % zo všetkých ľudí používajúcich internet. Neznamená to, že by sa pripájali len cez mobil či tablet. V celkovom čase strávenom na webe stále dominuje pripojenie na PCčkách. Počet mobilných používateľov však už nemožno ignorovať.

 

Prečo zmeny v prospech responzívneho dizajnu?

Google sa vždy snažil o jedno. Priniesť ľuďom tie najrelevantnejšie výsledky vo vyhľadávaní. Maximalizovať ich zážitok a čo sa len dá, všetko uľahčovať.

O to sa snaží aj teraz.

Zvyšovať komfort pre používateľov na mobilných zariadeniach.

Preto sa v týchto dňoch rapídne mení poradie stránok pri vyhľadávaní na mobiloch či tabletoch. Stránky, ktoré majú responzívny dizajn, má Google odteraz „o kúsok radšej“ ako tie, ktoré ho nemajú.

Pre vás to znamená toľkoto: ak máte responzívny web, ľudia vyhľadávajúci na mobiloch vás nájdu ľahšie.

 

V skratke - čo je to responzívny dizajn

Je to taký dizajn webovej stránky, ktorý sa automaticky prispôsobuje zariadeniam na ktorých web navštívite.

Nejde o druhú, mobilnú verziu stránky.

Máte teda stále len jeden web, ktorý ale inak vyzerá na full-HD monitore počítača a inak na malom displeji vášho večného vreckového spoločníka.

Rozloženie prvkov sa prispôsobuje tak, aby ste nemuseli pri čítaní zväčšovať texty a skrolovať v pravo a vľavo. Niektoré elementy sa stratia, iné pribudnú.

Áno „len“ toto.

Na prvý pohľad žiadna veľká veda. No pre mobilného používateľa celkom iný zážitok pri prehliadaní webovej stránky.

 

Žiadna pohroma, len príležitosť

V medzinárodnej SEO branži bol tento deň nazvaný aj MOBILEGEDDON. Podľa katastrofického filmu Armageddon. O katastrofu takých rozmerov ale nejde :).

Aj keď ohlasované zmeny majú byť naozaj jasne rozoznateľné, vidím v nich viac príležitosť ako dôvod na obavy.

Pre tých z vás, ktorý uvažujú o nových weboch by toto mala byť cesta jasná. Responzívny web vám momentálne ponúka konkurenčnú výhodu, ktorú treba využiť.

Aké veľké zmeny sa udejú bude zrejmé, až keď sa update skončí. Jedno je isté. Zmena nezasiahne všetky weby rovnakou mierou. Kde jedny získajú, tam iný stratia.

Každý teraz môže profitovať z mobilného zážitku jeho návštevníkov. Ak aj nie priamym zdvihnutím predaja, tak možnosťou prvého kontaktu a oslovenia nového publika.

Vybudovanie kvalitného a trvalého vzťahu so zákazníkom často záleží od rôznych maličkostí. Získavať si lojalitu vašej mobilnej komunity, môže byť pre budúcnosť biznisu kľúčové.